Vuorovaikutus

    Tykkää, seuraa, kommentoi, jaa -vuorovaikuta

    Matrixiin* vaikuttaa vuorovaikutus. Sitoutuminen. Kun julkaisustasi tykätään, kommentoidaan ja sitä jaetaan -näkyvyys kasvaa.

    Mutta.

    Myös oma somekäyttäytymisesi vaikuttaa. Oletko passiivinen somen käyttäjä? Teet julkaisut yrityksesi someen, muttet tykkää tai seuraa muiden yrityksien sivuja? Todella harvoin tai et ollenkaan tykkää muiden yrittäjien julkaisuista tai kommentoit niitä?

    Oma vuorovaikutuksesi toisten julkaisuihin ja sivuihin vaikuttaa myös oman sivusi näkyvyyteen.

    Vuorovaikutus tekee nannaa näkyvyydelle.

    Olen testannut, miten oma passiivisuus ja oma aktiivisuus vaikuttavat. Sillä ON merkitystä, miten itse käyttäydyt somessa. Muistatko? Facebook kerää tietojasi koko ajan -kerää talteen kaikki: miten käyttäydyt, millaisiin julkaisuihin reagoit, mistä sivuista tykkäät, mihin ryhmiin kuulut. Näitä tietoja Facebook käyttää kaikkeen. Välihuomio, että suht samalla tavalla tiedonkeruu toimii muissakin somekanavissa. Pikaopas mainoksen tekemiseen artikkelissa kerroinkin jo tuosta tietojen keräämisestä ja mihin myös tietoja käytetään.

    Muista tämä seuraavan kerran, jos huomaat, että julkaisujesi näkyvyys on yhtäkkiä romahtanut. Syynä voi olla myös Matrix. Lue myös artikkeli Näkyvyys romahti.

     

    Avut ajanhallintaan, julkaisujen suunnittelemiseen, ideointiin ja ajastamiseen somevalmennuksesta. Tutustu tästä.

     

    Matrix* katso tästä termin avaus.

    Huomioithan, että vinkit ja artikkeleiden niksit on sovellettava vastaamaan omaa toimialaasi.

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *