Vikkelä viesti

    Töki ennemmin muurahaiskekoon, kuin ampiaispesään

    Yrityksen ja yrityksesi henkilökunnan viestinnässä on hyvä muistaa yksi asia: SEURAUS.

    Mitä julkaisusta seuraa.

    Viestin kuva / teksti: mitä haluat saavuttaa sillä, mitä tunteita se herättää eli mitä seurauksia julkaisulla halutaan olevan.
    Kun some-viestinnälle on rakennettu pohja, ohjenuora, julkaisujen tekeminen helpottuu.
    Julkaisut voi tehdä etukäteen listaan, jolloin sisällön tarkastelu ja seurauksien laskenta, ennakointi helpottuu. 
    Sisällöntuotossa seurauksien miettiminen on oleellista. Sanojen ja hymiöiden merkitys kasvaa kirjoitetussa viestissä ja sitä myötä väärinymmärryksen mahdollisuus. Spontaani toimii, mutta lue aina teksti ennen julkaisua! Facebookissa julkaisun muokkaushistoria on kaikkien nähtävissä. Tämä on osa läpinäkyvyyttä ja antaa sivujen seuraajille luotettavan kuvan, kun julkaisun sisältöä ei lennosta pysty vaihtamaan huomaamatta.

     

    Kaipaatko apuja someviestintään? Tutustu niin kustomoitaviin ryhmäkoulutuksiin, kuin henkilökohtaisiin somevalmennuksiin tästä.

     

    Negatiivinen julkisuus on julkisuutta, mutta töki ennemmin muurahaiskekoon, mikä levittää hyvää sanomaa, kuin ampiaispesään, mikä levittää pistävää sanomaa.
    Tuskin kukaan tahtoo tarkoituksellisesti provosoida, mutta joskus joku sanakäänne saattaa olla pistävä ja näin ollen saa pistävät vaikutukset. Tulkinnanvara, tulkinnanvapaus, rivinvälit ja niin kutsuttu äänensävy, kirjoitetussa tekstissäkin, ratkaisevat, lähteekö viestisi lentoon pistävänä vai vipeltää vikkelästi ja iloisesti eteenpäin.

    Lue myös artikkeli yrityksen someviestinnästä.

    Huomioithan, että vinkit ja artikkeleiden niksit on sovellettava vastaamaan omaa toimialaasi. 

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *