Kun mainostilin veloitus ei onnistu

    Mitä tehdä, kun mainostilin veloitus ei onnistu, mainokset eivät enää näy ja tili menee jäihin?

    Mainoksien pyöriminen somessa on oiva keino lisätä liikennettä kotisivuillesi, verkkokauppaan, saada sivutykkääjiä ja näkyvyyttä yrityksellesi –lisää asiakkaita, myyntiä!

    Joskus asiat eivät mene, kuten suunnittelee. Kampanjat pyörii, kun yhtäkkiä tulee ilmoitus, että automaattinen kortin veloittaminen ei ole onnistunut. Mainoksesi ovat jäissä. Ne eivät enää näy!
    Olet satavarma, että tilillä on katetta.

    Miten toimia, jotta saat mainostilisi takaisin aktiiviseksi ja mainoksesi takaisin pyörimään?

    Kun saat ilmoituksen mainosten hallinnasta, että tilisi veloitus ei onnistu, tarkasta nämä:

    1. Kokeile maksaa manuaalisesti, eli mainosten hallinnasta klikkaat maksa nyt. Joskus saattaa olla vain joku vikatila, mikä on sekoittanut automaattisen veloituksen.
    2. Tarkasta verkkopankista kortin turvarajat -jos verkkomaksuissa oleva raja on 100 € ja mainostilin avoinna oleva summa on 100,01 € veloitus ei toimi. Nosta kortin turvarajaa. Turvaraja voi olla myös automaattisesti  0 € jolloin verkkomaksut eivät toimi ollenkaan. Jos turvarajan nostaminen ei onnistu verkkopankistasi, ota yhteyttä pankkiisi.
    3. Jos tilillä on katetta, verkkomaksut sallittu (ja raja ei täyty) ja siltikään maksun hyväksyminen ei onnistu, lähetä tukipyyntö Facebookille. Kuvaile ongelma englanniksi. Tuki vastaa suhteellisen pian.
    4. Jos olet saanut kuitattua avoinna olevan summan, ja mainostilisi on edelleen jäissä eli mainokset eivät lähde rullaamaan, ota yhteyttä myös tässäkin kohtaa Facebookin tukeen.

    Facebookin tukeen saat yhteyden etusivusi yläreunasta,
    sinisen valikon oikeasta reunasta kysymysmerkkiä klikkaamalla.

    Kysymysmerkkiä klikkaamalla avautuu valikko:
    Avautuvasta valikosta klikkaa viimeistä kohtaa “ilmoita ongelmasta”.
    Avautuu POPUP, jossa otsikot “Maksuongelma”, “Jokin ei toimi” ja “Loukkaava sisältö”. Valitse ensimmäinen.

    Avautuu maksutuki, jossa voit valita, mistä maksuongelmasta on kyse.

    Valitse mainostili, jota ongelma koskee (alasvetovalikko).
    Sitten valitset kolmesta vaihtoehdosta, mikä sopii
    ongelmaan parhaiten:
    Kysymys maksuista
    Laskutusrajasta kysymys
    Kysymys maksutavoista

    Valitse ensimmäinen, eli kysymys maksuista.

    Avautuu taas lisää valittavaa, joista valitaan ensimmäinen, jossa halutaan kertoa epäonnistuneesta maksusta.

    Avautuu alasvetovalikko, josta valitset maksun, mikä on epäonnistunut.

    Tyhjään laatikkoon voit kirjoittaa englanniksi mahdollisimman kuvaavasti, mitä on käynyt. Jos tilin veloitus ei katteesta ja turvarajoista huolimatta onnistu -kerro se. Voit kirjoittaa myös suomeksi, mutta olen huomannut, että englanniksi saa nopeammin vastauksia.
    Voit valita liitteeksi näyttökuvan. Muista klikata LÄHETÄ!

    Saat ilmoituksen, kun sinulle vastataan. Löydät vastaukset samasta kysymysmerkistä ja valikosta, kuin tämän vikailmoituksenkin teit.

    Ilmoituksesta noin 1-5 päivää menee, että viestinvaihdolla saa tilit taas rullaamaan, jos mainosten hallinnan kanssa on ongelmia. Riippuu ongelmasta ja siitä, kuinka nopeasti Facebook vastaa ensimmäiseen viestiin, tarvitseeko lisäselvityksiä eli pitääkö sinun vastata vielä Facebookin tuen viestiin ja siitä, miksi mainostili on jäissä.

    HUOM! Mainostili voidaan sulkea Facebookin toimesta myös muista syistä, kuin maksamattomista laskuista. Sääntö– ja yhteisönormirikkomuksetkin saattavat johtaa mainostilin sulkemiseen.

     

     

    Kaipaatko apuja someen? Tutustu tästä.

    Vastaa

    Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *